Elektrolyty – Horčík

27.04.2021

Magnézium

V strave prijímame veľké množstvo vápnika ale magnézia prijímame málo. Pravdepodobne to súvisí s tým, že nekonzumujeme dostatok zelenej zeleniny.

V srdci chlorofylu (zeleného farbiva v rastlinách) sa nachádza minerál magnézium (horčík)

  • Magnézium je kofaktor (kofaktor je neproteínová chemická zlúčenina alebo kovový ión, ktorý je potrebný na aktivitu enzýmu ako katalyzátora) stoviek enzýmov. 
  • Je pomocným faktorom, ktorý pomáha pri metabolizme energie, v procese tvorby bielkovín (svaly, vlasy, nechty, pleť)
  • Napomáha srdečnému rytmu. 
  • Ovplyvňuje krvný tlak (vyšší príjem magnézia znižuje krvný tlak)
  • Zvyšuje svalový tonus - ak máte svalové kŕče, magnézium ich pomôže odstrániť.
  • Pomáha absorbovať vit. D
  • Magnézium napomáha balansovať vápnik, kde tieto dva minerály fungujú ako spojené nádoby. Čím viac magnézia, tým menej voľného vápnika v systéme. 
  • Znižuje stres
  • Zlepšuje spánok
  • Pomáha pri zápche
  • Výborný pri bolestiach hlavy

Hlavným zdrojom sú:

  1. listová zelenina (ideálny zdroj)
  2. orechy
  3. vajcia

Odporúčaný denný príjem

Muži cca 400 mg

Ženy cca 300mg

Čo znižuje hladinu magnézia v tele?

  1. Prebytok vápnika, špeciálne ak ho užívate vo forme uhličitanu vápenatého vo veľkých dávkach
  2. Alkohol
  3. Cukor (rafinovaný cukor, múka, obilie ...)
  4. Nízka hladina žalúdočnej kyseliny, ktorá je potrebná na distribúciu magnézia do tela (Apple Cider Vinegar napomáha absorpcii)

Magnéziová deficiencia je priamo spojená aj s inzulínovou rezistenciou, preto je odporúčané konzumovať veľké množstvo listovej zeleniny, ktorá obsahuje aj draslík a napomáha liečiť inzulínovú rezistenciu. 


👇 Tu si ho môžete objednať 👇